Salată grecească cu brânză de capră și quinoa

Mi-aș fi dorit să descopăr quinoa mai devreme, am senzația c-am irosit o bucată bună de timp ignorând-o. Probabil titulatura de superaliment mi s-a părut overpromising. În fine, cert e că a transformat o banală salată grecească într-o masă completă și delicioasă, iar pe lângă asta mai are și o sută de calități nutriționale care mai de care: e fără gluten, conține o groază de chestii bune ca vitaminele A, B,C, D, E și K, fier, calciu, potasiu sau zinc, stimulează sistemul imunitar, reduce riscul de atac de cord etc. On the down side nu-i chiar cea mai ieftină cereală, dar nici nu e un capăt de țară. Se găsește și la Obor cu 17 lei kilogramul.


Ce vă trebuie pentru 2 porții mari de salată:
– 1 ceașcă quinoa uscată + 2 cești cu apă + o linguriță rasă cu sare
– câteva roșii cherry, tăiate în jumătate
– 1 castravete mare, tăiat cubulețe
– 1 ardei gras roșu, cubulețe
– 1 ceapă roșie, solzișori
– 100 g brânză de capră
– 20 măsline
– Sucul de la o lămâie mică sau o jumătate de lămâie mare
– 8 linguri ulei de măsline
– 1 lingură oțet de mere
– 1 linguriță oregano uscat
– un cățel de usturoi, pisat
– sare

1. Gătiți quinoa: clătiți-o sub jetul de apă rece câteva minute, apoi amestecați-o cu apa și sarea și fierbeți 10-15 minute, până când toată apa este absorbită. Stingeți focul, acoperiți crăticioara cu un capac și așteptați 5 minute. Transferați quinoa într-un bol și răsfirați-o cu furculița.

2. Pregătiți dressigul din usturoi, lămâie, sare, oțet, ulei de măsline și oregano.

3. Amestecați legumele, brânza ruptă bucățele și quinoa un pic răcorită, iar deasupra turnați dressingul. Puneți salata la frigider măcar o oră, să se împrietenească aromele.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *